شينگل چيست

بررسي پوشش هاي سطحي و سقفي

شينگل چيست

۱۶۹ بازديد

شينگل چيست

دو عامل اصلي كه در انتخاب شينگل مورد نظر از بين انواع شينگل موجود در بازار،اهميت دارد هزينه و ميزان مقاومت اين شينگ­هاست. اين انتخاب به محيطي كه در آن زندگي مي­كنيد هم بستگي دارد. چرا كه اگر در جايي باشد كه شاهد تغييرات دمايي زيادي باشد بايد از يك متريال مقاوم­تر براي پوشش سقف خود استفاده كنيد و به يك گزينه اساسي براي شما تبديل مي­شود. اگر شرايط محيطي متعادل­تري داريد گزينه بعدي كه همان هزينه است براي شما پررنگ مي­شود.

عامل ديگري كه در انتخاب شينگل اهميت ويژه­اي دارد شكل ظاهري و زيبايي شينگل است كه ربط مستقيمي به زيبايي سقف پيدا مي­كند.

به عنوان يك عامل ديگر اين شرايط را در نظر بگيريد كه در محيط خيلي سرد يا خيلي گرمي زندگي كنيد، در اين صورت فاكتور اساسي براي شما، مصرف انرژي و عايق بودن اين شينگل است. امروزه شينگل ها در انواع، شكلها، رنگ ها و سايز هاي متفاوتي وجود دارند كه براي صاحبان خانه و مصرف كنندگان تنوع وسيعي از انتخاب­هاي متفاوت را ايجاد نموده است تا بر اساس نياز، سليقه، شرايط محيطي و توان مالي خود انتخاب كنند و شينگلي كاملا متناسب با خواسته خود را پيدا كنند.

محصولات شينگل نسل جديد، عايق رطوبتي و يكي از متداولترين متريال هاي سقف شيبدار مي باشد. كه به صورت تك لايه و دولايه در وزن ها، شكل ها ورنگ هاي متنوعي توليد و عرضه مي­گردد كه هم از ساختمان در برابر شرايط محيطي، برف، باران و تگرك محافظت مي­كند و هم نقش مهمي در جلوه و زيبايي ساختمان ايفا مي­كنند.

ازمزاياي انواع شينگل مي توان به برخي موارد اشاره كرد كه اولين آن نصب سريع و آسان اين توفال­هاست.

شينگل­ها نوعي از پوشش سقف هستند كه وزن سبي دارند و وزني متوسط 10 كيلوگرم در هر متر مربع را دارند.

داراي رده­‌بندي حريق و گواهينامه هاي فني بر اساس استانداردهاي اتحاديه اروپا هستند و در مقابل آتش­سوزي عموما مقاوم­اند.

متناسب با كليه شرايط آب و هوايي­اند و دربرابر تغييرات شديد دما( 45- تا 90+ درجه سانتيگراد) مقاوم هستند.

شينگل­ها عاري از هرگونه آلاينده هاي طبيعي و مصنوعي هستند. اين آلاينده­ها نظير آزبست و ساير مواد خطرناك هستند.

شينگل مقاومت زيادي در برابر نزولات جوي و بادهاي با سرعت بالا دارد

شينگل داراي رنگ ثابت است و ماندگاري بالايي دارد و اين ماندگاري به دليل استفاده از دانه‌هاي رنگي سيليس و مواد معدني رنگي است.

شينگل­ها قابليت نصب روي كليه سقف‌ها را دارند. مي­تواند دامنه­اي از سطوح شيب‌دار(بين 9/5 تا 90 درجه) ، سطوح شكسته و قوس‌ دار را پوشش دهد.

بدليل خاصيت الاستيك پوشش  براي مناطق زلزله خيز مناسب است. سبك بودن اين شينگل­ها نيز دليلي موجه براي اين مووع است كه اين شينگل­ها مناسب مناظق زلزله­خيز هستند.

 

چند نمونه از شينگل­هاي خاص را اگر بخواهيم نام ببريم اين موارد است:

شينگل ديامانت شيلد 

اگر به دنبال پوشش شينگلي هستيد كه يك مقاومت استثنايي داشته باشد و در مقابل بادهاي شديد ايستادگي كند مي­توانيد از اين ششينگل استفاده كنيد.  

از مزاياي پوشش شينگل تك لايه پشت چسبدار ديامانت شيلد ميتوان به موارد زير اشاره كرد :

  • شينگل تك لايه  پشت چسبدار ميباشد
  • ميتوان در سقف­هايي با شيب بالا نصبشان كرد.
  • مقاومت زيادي در برابر باد دارند.

 

شينگل كمبريج اكستريم °9/5 

از ويژگي هاي شينگل كمبريج مي توان به اين موارد اشاره كرده كه نسبت به شينگل­هاي ديگر بيشترين پوشش­دهي را دارد. داراي 7 نوع تنوع رنگي است و انتخاب را راحت مي­كند. براي انواع فرم سقفي مناسب است و همچنين براي پروژه­هاي تعمير و بازسازي گزينه مناسب است.

شينگل آرمورگلس 

شينگل آرمورگلس شينگلي با بالاترين كيفيت است كه تاييديه­هاي جهاني و استانداردها را كسب كرده است. تنوع رنگي بالايي دارد و شامل قير اكسيد شده با بالاترين كيفيت است. همچنين مش فايبرگلس را در بالاترين كيفيت خود دارد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.