شنبه ۲۰ بهمن ۰۳ | ۱۵:۴۲ ۱۰ بازديد
سام هورلی بنیانگذار Novos ، یک سئو کارمند ، CRM و آژانس روابط عمومی است. تولید محتوا Gettyso Far ، 2025 در حال حاضر با پست هایی که ارزش سرمایه گذاری در SEO را در دنیای جدید هوش مصنوعی زیر سوال می برد ، مورد سؤال قرار گرفته است ، جایی که کاربران می توانند پاسخ مستقیم به سؤالات خود دریافت کنند. من می خواهم دیدگاه خوش بینانه تری در مورد آینده صنعت سئو ارائه دهم. من به عنوان یک متخصص تجارت الکترونیکی سئو ، به جنبه تجارت جستجو می پردازم ، اگرچه بینش من در کل صنعت سئو اعمال می شود. موتورهای چت در مقابل چالش جستجو در این است که Chatgpt مترادف با هوش مصنوعی شده است. اما هوش مصنوعی در همه جا ، راه فراتر از جستجو و چت شده است. از دیدگاه کاربر ، ابزارهای هوش مصنوعی مانند Chatgpt ، گیج کننده ، جمینی و غیره در اصل چت بابات هستند - البته موارد انقلابی. کاربران آنها را از طریق رابط چت تجربه می کنند. بنابراین این سؤال نیست "آیا هوش مصنوعی سئو را می کشد؟" باید بپرسیم ، "آیا کاربران ترجیح می دهند به جای جستجو گپ بزنند؟" این یک سوال پیچیده است. پاسخ امروز "گاهی" است - یا پاسخ کلاسیک سئو: "بستگی دارد." در طول این مقاله ، من به AI Chatbots به عنوان موتورهای چت مراجعه می کنم. موتورهای گپ در نظر من در تحقیقات برتر حاکم هستند ، تجربه چت در صدر قیف ، جایی که کاربران اطلاعات و تحقیق می خواهند برنده می شود. همانطور که از افزایش سریع ابزارهای مبتنی بر چت می بینیم ، بسیاری از افراد تجربه چت را برای نیازهای اطلاعاتی خود دوست دارند. در نتیجه ، طبیعی است که با انتخاب افراد از یک موتور چت تعیین شده ، جستجوهای نوع برتر در موتورهای جستجو می تواند کاهش یابد. به نظر می رسد که گوگل هنوز مطمئن نیست که آیا کاربران این تجربه گپ را از جستجوی Google می خواهند یا اینکه آیا آنها یک موتور چت اختصاصی را ترجیح می دهند (به عنوان مثال گوگل ، این جمینی است) ، از این رو تجربه هیبریدی عجیب و غریب ما در ابتدای سال 2025 ، که آیا نمای کلی هوش مصنوعی در جستجوی ارزش زیادی در مقایسه با یک تجربه گپ اضافه نمی کند. با وجود این تجربه ضعیف ، گوگل اعلام کرد که بیش از شش ماه ، حجم جستجوها با پنج یا بیشتر کلمات 1.5 برابر سریعتر از پرس و جوهای کوتاهتر رشد کرده است ، و این نشان می دهد که چگونه نیازهای کاربران از استفاده از موتورهای چت خاص تر می شوند. به نظر می رسد که کاربران شروع به استفاده بیشتر از جستجوی Google مانند موتور چت می کنند - اما این همان چیزی است که جمینی برای آن است. اطلاعات بیشتر برای شما آنچه در مورد Doge الون مسک می دانید: کشورهای دموکراتیک شکایت ترامپ در مورد دسترسی به خزانه داری همه پرونده های اصلی علیه ترامپ و مشک هستند - از آنجا راه اندازی جدید خرید Google در ایالات متحده ؛ اگر Google می تواند برگه خرید را به مقصدی مانند نقشه ها یا تصاویر تبدیل کند ، این باعث می شود صفحه جستجوی اصلی مانند چت مانند ، دستیابی به یک چت و تجربه جستجو در زیر چتر Google باشد. من فکر می کنم موتورهای چت در این مرحله از قیف برنده می شوند. با این حال ، کسب درآمد بسیار دشوار است. این موتورهای گپ گران قیمت هستند - Chatgpt می تواند بیش از 700000 دلار در روز برای بهره برداری هزینه داشته باشد ، و CNBC گزارش می دهد که یک پرس و جو چتپپ از 10 برابر انرژی جستجوی گوگل استفاده می کند. موتورهای گپ باید از درآمدزایی استفاده کنند. در ماه نوامبر ، Perplexity یک مدل تبلیغاتی CPM را برای این مرحله قیف راه اندازی کرد. این یک حرکت جالب است ، اما برای اینکه بازاریابان را در هیئت مدیره قرار دهید ، باید ردیابی را برای اثبات ROI ارائه دهد. حتی Google سعی نکرده است از این جستجوهای اطلاعاتی سود ببرد ، و ارزش ترافیک از دیدگاه تجاری قابل تردید است ، اما زمان خواهد گفت. Openai اخیراً یک موتور جستجوی Chatgpt را راه اندازی کرده است - چرا این شرکت اگر قصد کسب درآمد از طریق تبلیغات هدفمند را ندارد ، این کار را انجام می دهد؟ این یک مدل درآمد اثبات شده است. به نظر می رسد که موتورهای جستجو هنوز تجربه چت را در وسط و پایین قیف می جنگند. این مرحله از قیف جایی است که جستجوی Google همچنان درخشش دارد. Google بیش از 25 سال تجربه و داده دارد و موتورهای گپ به احتمال زیاد مدت زمان زیادی برای دستیابی به آن طول می کشد. یک مطالعه جدید به ما یادآوری می کند که این موتورهای گپ دقیقاً مانند موتورهای جستجو ، ربات ها هستند ، اما قابلیت خزیدن Google را ندارند. ربات های آنها در اصل از پنج سال پیش گوگل است. به نظر می رسد آنها برای پردازش و خواندن وب سایت های مدرن تلاش می کنند. اگر یک وب سایت رندر سمت سرور را اتخاذ نکند ، ممکن است توسط موتورهای گپ پیدا نشود. هر دوی این نقاط نیاز به سئو را برجسته می کنند. همانطور که ما متخصصان سئو سالهاست که انجام داده ایم ، کار ما این است که وب سایت ها را برای این ربات ها در دسترس و دوستانه قرار دهیم. ما به دنیایی نگاه می کنیم که جستجوهای Google می تواند کاهش یابد ، اما تجربه خرید و مقایسه نیست. ما به خوبی می توانیم با چندین موتور جستجوی جدید ، همه با تفاوت های ظریف خود که باید برطرف شوند ، به پایان برسیم. این سئو کم نمی کند. در هر صورت ، اهمیت آن را افزایش می دهد. من نمی توانم یک chatbot هوش مصنوعی را که کاملاً جایگزین تجربه خرید است ، ببینم. نظرسنجی توسط Intellias نشان داد که 71 ٪ از خریداران آمریکا موافقت کردند که ترکیبی از اتوماسیون هوش مصنوعی و تعامل انسانی همیشه در هنگام خرید ، صرف نظر از چگونگی پیشرفته پیشرفته فناوری هوش مصنوعی ، در هنگام خرید همیشه مورد نیاز خواهد بود. خرید و کشف مردم فقط محصولات خریداری نمی کنند - آنها اغلب از کشف و انتخاب آنها لذت می برند. تمایل ذاتی به استقلال ما را به سمت انتخاب خود سوق می دهد ، ایده اصلی در تئوری خودمختاری. خرید نیاز ما به کشف و تصمیم گیری را برآورده می کند. وقتی گزینه ها را مرور و مقایسه می کنیم ، کنترل می کنیم که توصیه های خودکار نمی توانند ارائه دهند. گرچه چت بابات ممکن است راحتی را ارائه دهد ، بسیاری از مصرف کنندگان به طور طبیعی به سمت جستجو و مقایسه محصولات گرایش دارند. سفر کشف برای تجربه خرید آنلاین و آفلاین اساسی است. موتورهای جستجو وقتی صحبت از وسط و پایین قیف می شوند ، برنده می شوند. اگر جستجوهای اطلاعاتی کاهش یابد ، چشم انداز Google می تواند حتی از نظر تجاری رقابتی تر شود ، هزینه های هر کلیک را حتی بیشتر افزایش می دهد و نیاز بیشتری به متخصصان سئو برای کمک به ترافیک ارگانیک و کاهش اعتماد به رسانه های پولی ایجاد می کند. در حالی که وبلاگ ها - بخش مهمی از کیت ابزار SEO - از اهمیت کمتری برخوردار هستند ، این تغییر می تواند با ظهور موتورهای جستجوی جدید جبران شود ، هر کدام دارای نیازهای منحصر به فرد هستند. اگرچه ممکن است عمق کارهای سنتی Google SEO کاهش یابد ، اما با نیاز به تخصص گسترده تر در سیستم عامل های مختلف جستجو و گپ متعادل می شود. SEO به جایی نمی رود ، اما ما باید SEO را برای مرگ سازگار کنیم ، دو چیز باید اتفاق بیفتد: کاربران باید موتورهای جستجو را برای موتورهای گپ رها کنند و بازاریابان باید ROI را ببینند تا بودجه را بر این اساس تغییر دهند. تغییر ذهنیت بازاریابان زمان می برد. با این حال ، چالش مهم تر تغییر رفتار انسان است ، زیرا به طور معمول کمترین و پیچیده ترین تحول است. به طور خلاصه ، متخصصان سئو به زودی به هر جایی نمی روند ، اما ما باید مثل همیشه سازگار شویم. شورای آژانس Forbes یک جامعه فقط دعوت برای مدیران در روابط عمومی موفق ، استراتژی رسانه ای ، آژانس های خلاق و تبلیغاتی است. آیا واجد شرایط هستم؟ مرا در توییتر یا LinkedIn دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. سام هورلیسم هورلی بنیانگذار Novos ، سئو ، CRM و آژانس PR متعلق به کارمند است. نمایه کامل اجرایی سام هورلی را در اینجا بخوانید. ">